فیلم شنا در زمستان محصول ۶۷ مبارزات سیاسی قبل انقلاب
را نشان میده فیلم بسیار احساسی حال و هوای سرد و دلگیر
آن زمان را تداعی میکند. من هروقت این فیلم راتماشا میکنم
یاد کودکی سخت همه بچه های محروم تهران میفتم میگم
تهران که شهرهای دیگر حال و روز بهتر از تهران نداشتند.
برای حکومت پهلوی اصلا روزگار سیاه و نکبت بار مردم با
همه بدبختیهاشون هیچ اهمیتی نداشت.
با خواننده های رقاصه و جلف میخواستن مردم ببچاره را
سرگرم کنند. ایام نوروز تکالیف بیش ازحد و اندازه یک
کودک ابتدایی واقعا سخت و طاقت فرسا بود و همچنان
همه گوش بفرمان بودن و کسی اعتراض نمیتوانست بکند
مردم بیچاره سیاه بخت میسوختند و میساختند زمستان
زیر کرسی ذغالی و بجای گاز از والر استفاده میکردن
گازکشی تو هیچ جای ایران انجام نشده بود.
مگه برای شاه خائن و اطرافیانش حال و روز ایرانی های
بدبخت ندار اهمیتی داشت.
میخوردند و میچاپیدند و نوکری اجانب بخصوص امریکا
را میکردند.
لعنت الله علی القوم الظالمین...
حسین عشق منی ...
ما را در سایت حسین عشق منی دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 98